Thursday, February 10, 2011

RuPa PAraS BuKan UkuRan...


Salam bagimu wahai teman,


Kate2 Nabi Muhammad (saw) sangat indah serta penuh hikmat, dan jika seseorang mengikuti kate-katenye sebagai pedoman hidup, dia akan berjaya dalam dunia ini dan akhirat.

Aku dah pown decide, InsyaAllah, untuk memulakan sebuah koleksi karya seni yang memaparkan kata2 nabi untuk membiarkan orang mengenalinya lebih baik. I hope all of you enjoy...

Islam mengajar bahawa semua orang adalah sama. Perempuan sama dengan lelaki.  Orang arab sama dengan non-arabs. Muslim sama dengan non muslim ... satu-satunya perbezaan antara setiap orang adalah bagaimana baiknye hati diorang. Ini adalah satu-satunya hal yang menentukan kebaikan manusia.

Nabi Muhammad-saw-berkata: "Semua manusia dari Adam dan Hawa, seorang Arab tidak memiliki keunggulan lebih dari seorang non-Arab atau non-Arab mempunyai keunggulan lebih dari seorang Arab, juga putih memiliki keunggulan tidak lebih dari hitam maupun yang hitam mempunyai keunggulan apa pun atas putih - kecuali dengan tindakan kesalehan dan baik "

suatu hari, ia bertanya: "Siapakah di antara laki-laki yang paling disukai oleh Allah '?
Dia menjawab: "Seorang lelaki yang melakukan kebaikan kepada orang laen."


antara kata-kata lain tentang yang baik dan melakukan perbuatan baik:

"Kebaikan adalah tanda iman, dan sesiapa yang tidak baik bermakna tidak memiliki iman "

"Siapa pun yang baik, Allah akan baik kepadanya,  berbuat baiklah kepada manusia di bumi; Dia yang di syurga akan menunjukkan belas kasihan pada anda."

"Kekayaan terbaik adalah kekayaan jiwa"




(p/s: LAWA tiada....MANIS ada...hahahahhah)

[n_n]...[>_<]...[0_o]...[T_T]...[~_~]

No comments:

Post a Comment